lørdag 31. mai 2008

Sommeren er her!

Og da måtte selvføgelig jeg jobbe. Etter handling, nachos og opprydding var det klart for teater: Kardemommeby. En kjempefin opplevelse og kjempeartig. De gikk ikke slavisk etter boka, også var det en blandig mellom norsk og marrokansk miljø. Det er Riksteateret som spiller dette og det er både norske og afrikanske skuespillere. Torbjørn Egner brukte en liten marrokansk by som mal da han skrev Folk og røvere i Kardemomme by. 2 timer med 20 minutters pause. Det var virkelig en fin opplevelse både for store og små.

Ble tagget av Lynetmor sin blogg: Plukk opp nærmeste bok, og åpne på side 123. Finn den femte setningen og publiser de følgende tre setningene. Tagg fem personer og skriv hvem som tagget deg.
Storgårdsfolk s. 123: Vesle unnlot å se på Jon Tarvald. - Ønsker du det? spurte han Gabriel. - Nei. Jeg ønsker ikke å miste henne.
Jeg tagger Vibeke, nabon, Reidun, Ellen K og Inger Synnøve.

Ønsker alle en fin helg.

4 kommentarer:

inger synnøve sa...

så koselig blogg du har:-)

så kjekt at du har tagget meg:):)
klem inger s

Vibeke sa...

Takk for at du tagget meg - nå fikk jeg endelig åpnet boka mi:) Satser på at jeg begynner å lese den snart også:):)

Gratulerer med at du vant premien i Ukens Lo ide :)

Vibeke sa...

Her var det ikke oppdatert mye siden jeg var her sist:):) Må du komme med noen nye Loer snart da Kristin:):)

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Jada, været holdt under konfirmasjonen og vi hadde en flott dag! Nå har jeg endelig tid til å blogge litt igjen, og det er alltid like koselig :-)

Ønsker deg en riktig fin tirsdag!
Klem fra Britt :-)